KPN weet meer abonnementen te verkopen aan kinderen
KPN heeft het derde kwartaal zijn omzet weten te vergroten. Het aantal mobiele abonnees groeide onder meer vanwege de lancering van sim-only abonnementen voor kinderen, vorige maand.
KPN krijgt maandelijks enkele duizenden aanvragen van ouders voor de abonnementen ‘Kids’ en ‘Teens’, zegt een KPN-woordvoerder. Bij de abonnementen kunnen jongeren geen 0900-nummers bellen en evenmin aankopen doen met hun telefoon.
Het glasvezelnetwerk van KPN werd de afgelopen drie maanden met 110.000 aansluitingen uitgebreid. Topman Joost Farwerck is tevreden met de resultaten. „We blijven onze strategie uitvoeren zoals gepland, met gezonde financiële resultaten in het derde kwartaal. Onze omzet liet organische groei zien in alle segmenten”.
De nettowinst steeg met 3 procent tot 231 miljoen euro. De omzet kwam uit op ruim 1,4 miljard euro, een stijging van 3,8 procent. Farwerck heeft er alle vertrouwen in dat KPN zijn doelstellingen voor dit jaar zal realiseren.
De problemen die sommige iPhone-gebruikers ondervonden, zijn zo goed als opgelost, laat een woordvoerder weten. Sinds mei van dit jaar kregen klanten van KPN met een iPhone 11 of iPhone 12 last van een slechte verbinding. Met behulp van een update konden de problemen bij de iPhone 12 snel worden opgelost, bij de oudere iPhone 11 lukte dit aanvankelijk niet.
Volgens KPN zijn de klachten nu in samenwerking met Apple grotendeels verholpen. „Voor klanten die problemen blijven ervaren, gaan we dit oplossen, bijvoorbeeld door reparatie of een toestelruil. Wij zullen de klanten daar vanaf vandaag over informeren”, zegt de woordvoerder. Volgens hem ging het om enkele duizenden gedupeerden. Zij kunnen hun abonnementsgeld vergoed krijgen.