Economie

Hasbro mikt op lucratief speelgoed als Play-Doh en Magic-kaarten

Speelgoedfabrikant Hasbro richt zich de komende jaren vooral op zijn in potentie meest winstgevende speelgoed. Denk hierbij aan Play-Doh, ruilkaartspel Magic: The Gathering, speelgoed voor opkomende markten en videogames, heeft het Amerikaanse concern donderdag naar buiten gebracht. Voor ander speelgoed vallen minder investeringen te verwachten.

ANP
20 February 2025 14:31

Hasbro mikt in een nieuw plan voor de komende jaren op een omzetgroei van ongeveer 5 procent, maar de onderneming wil ook ongeveer 1 miljard dollar aan kosten besparen. Het bedrijf achter G.I. Joe-figuurtjes en Dungeons & Dragons-bordspellen denkt dat te kunnen doen door meer te investeren in merken en categorieën met het hoogste potentieel voor omzet- en winstgroei.

In de coronaperiode liep de vraag naar speelgoed wereldwijd nog flink op, maar die tijd is weer voorbij. Hasbro en grote rivaal Mattel, de maker van onder meer Barbie-poppen en Hot Wheels-auto’s, willen daarom kosten besparen en zich richten op winstgevendheid.

„Onze nieuwe strategie is gebaseerd op de belangrijkste inzichten die Hasbro’s evolutie naar een modern speelbedrijf zullen sturen: we bedienen fans van alle leeftijden wereldwijd, in elke prijsklasse, en bereiken fans waar ze spelen - wat steeds vaker online is”, licht topman Chris Cocks toe in een verklaring.

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer