|
Workshops van het ICT-congres op 20 april |
|
|
ICT, uitdaging of bedreiging?
[Op zoek naar wijsheid in de informatiestroom]
|
|
|
|
ICT en politiek Dr. C. P. van Beers verdedigt in zijn lezing de stellingen dat ICT leidt tot een toename van de waan-van-de-dag-beslissingen van politici en de vermindering van het vermogen van de politiek de samenleving aan te sturen.
|
|
|
ICT en politiek (2) Een paar jaar geleden werd nog niet gesproken over Informatie- communicatietechnologie (ICT), maar nu staat ICT hoog op de politieke agenda, zegt mr. C. G. van der Staaij. Het kabinet ziet voor zichzelf een actieve rol om de ICT-basis in Nederland te versterken.
|
|
|
ICT en de vernieuwende economie (3) Moeten wij initiatieven nemen of moeten wij volgen? Moeten wij vooroplopen, invloed aanwenden of moeten wij volgen? Verslag van de discussie naar aanleiding van de referaten over ICT en de vernieuwende economie.
|
|
|
ICT en pastoraat & evangelisatie (3) Binnen de gereformeerde gezindte zijn wij enorm beducht voor ICT. Er heerst een grote koudwatervrees. Zeker moeten wij de negatieve kanten niet uit het oog verliezen. Een weerslag van de discussie tijdens de workshop over ICT en pastoraat & evangelisatie.
|
|
|
ICT en de postmoderne samenleving (1) ICT als gevolg van de moderne samenleving. Is dat oorzaak en gevolg? De ene keer zijn de vindingen op het gebied van natuurwetenschap en techniek het gevolg van een maatschappelijke vraag, de ander keer nodigde het culturele klimaat uit tot bepaalde vindingen. |
|
|
Categorisering filter RDNet-Plus beschouwt drs. ir. R. Nijhoff als een serieus en lofwaardig initiatief. Toch zal zijn aandeel hier uit ethische kanttekeningen en het aangeven van grenzen bestaan. Vandaar als eerste stelling: Opvoeden is opvoeden tot zelfstandigheid en
verantwoordelijkheid.
|
|
|
ICT en politiek
Omgaan met breuklijnen: over assimilatie en persistentie Een gereformeerd denkend en levend mens beaamt dat ik van nature geneigd ben God en mijn naaste te haten. Hoe doortrekt deze belijdenis ons dagelijks leven? Een weergave van de workshop van prof. dr. T.M. Hofman en ds. M.J. Kater.
|
|
|
|
|
|