Economie
Nestlé splitst watermerken als Perrier en S.Pellegrino af

Nestlé splitst zijn merken voor mineraalwater, zoals Vittel, Perrier en S.Pellegrino, af. Volgens het Zwitserse voedingsmiddelenconcern helpt die ingreep bij het aanjagen van de groei. Nestlé wil daarnaast ook meer geld uitgeven aan marketing en tot en met 2027 minstens 2,5 miljard Zwitserse frank (2,7 miljard euro) aan kosten besparen.

ANP
19 November 2024 07:55Gewijzigd op 19 November 2024 08:36

Als verkoper van vaak duurdere A-merken kampt Nestlé de laatste jaren met verlies aan marktaandeel, omdat consumenten door de sterk gestegen kosten voor levensonderhoud kritischer naar de prijzen in de supermarkt kijken. Het moederbedrijf van merken als KitKat, Nescafé en Maggi was daardoor vorige maand opnieuw somberder over de omzetgroei in heel 2024.

Onder de onlangs aangetreden topman Laurent Freixe mikt Nestlé ook op een lagere winstmarge dan zijn voorganger. De omzet moet op de middellange termijn met 4 procent groeien, terwijl Nestlé voor dit jaar op een stijging van ongeveer 2 procent rekent.

Nestlé Waters moet vanaf 1 januari een zelfstandig bedrijf zijn. Het komt onder leiding te staan van Muriel Lienau. Zij is nu topvrouw van de Europese divisie van Nestlé Waters.

De bedrijfstak kwam onlangs nog negatief in het nieuws. Actiegroep Foodwatch pleitte eerder dit jaar voor nieuw onderzoek door justitie naar de manier waarop Nestlé het water voor flesjes mineraalwater behandelt in Frankrijk. Volgens Franse media was water in bepaalde bronnen voor water verontreinigd en paste het bedrijf zuiveringsmethoden toe die niet zijn toegestaan voor mineraalwater.

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer