Economie

Maker Heinz-ketchup en De Ruijter-vlokken verlaagt verwachtingen

De fabrikant van Heinz-ketchup, Venz-hagelslag en Karvan Cévitam-siroop heeft zijn verwachtingen voor dit jaar verlaagd. Kraft Heinz ondervindt hinder van zuinigere consumenten door inflatie en toenemende concurrentie van zowel premium- als huismerken.

29 April 2025 14:42Leestijd 1 minuut

Kraft Heinz, dat ook merken als De Ruijter, Honig en Roosvicee heeft, verwacht nu dat de verkopen 1,5 tot 3,5 procent omlaaggaan, tegenover een eerdere prognose van vlakke resultaten tot een daling van 2,5 procent. Ook de verwachte operationele winst is naar beneden bijgesteld.

„In deze onzekere tijden blijven we ons richten op wat we kunnen beïnvloeden en doen we de nodige investeringen om via onze geliefde merken kwaliteit, smaak en waarde te bieden aan onze consumenten”, zei topman Carlos Abrams-Rivera in een toelichting op de kwartaalcijfers. De omzet daalde voor het zesde opeenvolgende kwartaal.

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl
Vond je dit artikel nuttig?

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer