Amerikanen slaan producten van Shein en Temu in voor heffingen
De Chinese webshops Shein en Temu hebben in maart en april flink geprofiteerd van de verhoging van de importheffingen door de Verenigde Staten. Amerikaanse consumenten hebben veel spullen zoals huishoudelijke apparaten en make-upkwasten ingeslagen, na de aankondiging van president Donald Trump om de heffingen op Chinese goederen flink te verhogen.
De maand maart was voor Shein een van de beste van de afgelopen twaalf maanden in de VS. De webwinkel zag zijn omzet in de grootste economie van de wereld met 29 procent stijgen vergeleken met een jaar eerder. In de eerste elf dagen van april steeg de omzet nog harder, met 38 procent. PDD Holdings, het moederbedrijf van Temu, behaalde een 46 procent hogere omzet in maart en zag dit tot en met 11 april toenemen tot 60 procent, heeft Bloomberg onderzocht.
Beide fastfashionwebshops, die bekendstaan om hun goedkope producten, lieten in februari nog hun traagste groei zien van het afgelopen jaar.