Economie

Moederbedrijf Ariel en Gillette somberder door handelsoorlog

Procter & Gamble, eigenaar van verzorgingsmerken als Ariel, Pampers en Gillette, is somberder over de verkopen geworden. Het verzorgingsmiddelenconcern verwacht dat de handelsoorlog drukt op de kooplust van consumenten.

24 April 2025 16:03Leestijd 1 minuut

In het gebroken boekjaar 2025, dat loopt tot eind juni, verwacht Procter & Gamble de omzet met 2 procent te verhogen na een correctie voor wisselkoersen en overnames of afsplitsingen van bedrijfsonderdelen. Eerder rekende het bedrijf nog op 2 tot 3 procent groei.

In een interview met zakenzender CNBC waarschuwde topman Jon Moeller dat importheffingen die de Verenigde Staten hebben ingesteld waarschijnlijk voor prijsverhogingen zorgen. „Handelstarieven zijn inherent inflatoir”, stelde hij.

In het voorbije kwartaal was de omzet 19,8 miljard dollar, een stijging van 1 procent vergeleken met een jaar eerder als wisselkoersen, desinvesteringen en overnames niet zijn meegerekend. De nettowinst bleef gelijk op bijna 3,8 miljard dollar.

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl
Vond je dit artikel nuttig?

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer