Waarom, wat, hoezo? Nou, Thirza en Rosanne hebben meegedaan aan het alcoholproject FrisValley. Opdracht aan scholieren was om een communicatiecampagne te bedenken waarmee je op een zo goed mogelijke manier jongeren over onder de 18 over alcohol te laten nadenken en hier bewust mee om te gaan. De regels rond alcohol zijn sinds 1 januari dit jaar verscherpt, dus een goede communicatiecampagne is wel nodig. Thirza en Rosanne maakten de beste campagne, vond de jury twee weken geleden.
Uit handen van burgemeester G.D. Renkema van Nijkerk en burgemeester dr. J.W.A. van Dijk van Barneveld kregen ze hun prijs: de tablet én een ticket dat recht geeft op deelname aan de grote finaledag. En die is dus morgen in Barneveld.
Tot vandaag kun je nog stemmen op de http://campagne.frisvalley.nl welke campagne jij het beste vindt.
De andere prijswinnaars van andere scholen zijn Juliette Epskamp en Selien Heek van het Accent Praktijkonderwijs in Nijkerk en Anneloes de Jong, Ilja Kwant en Mieke Hasselaar vertegenwoordigen tijdens de grote finale het Johannes Fontanus College in Barneveld.
De hoofdprijs is niet mis: een geheel verzorgde helikoptervlucht naar bijvoorbeeld het eindexamenfeest. Voordat het zover is, krijgen alle schoolwinnaars de gelegenheid om hun ontwerp verder te professionaliseren onder begeleiding van het Veenendaalse communica-tiebureau EF2. De uiteindelijke winnaar wordt morgen gekozen aan de hand van het aantal ‘likes’ op Facebook, het aantal stemmen in de zaal en het commentaar van de vakjury.