Het project gaat over veiligheid in de brede zin van het woord, waarvan twee dagen over creatieve communicatie. Maandag en gisteren dachten havo- en vwo-klassen na over manieren waarop zeven bedrijven en instellingen jongeren het beste kunnen bereiken. En je raadt het al: ook Puntuit was van de partij, evenals de SGP-jongeren, ChristenUnie, GZB, Woord en Daad, MAF en ProRail.
De winnaars onder de havo’ers bedachten voor Puntuit het idee om in fietsenhokken van refoscholen hoezen om fietszadels te doen, met daarop natuurlijk de naam van Puntuit.
Gisteren was het de beurt aan vijf vwo-klassen. Een speciale ‘veiligheidstrein’ te laten rijden voor jongeren; deze gedachte verdiende de eerste prijs onder de vwo’ers. ProRail beloont dit idee met een dagje Amsterdam, een kijkje onder het Centraal Station en een etentje. Winnaars van deze prijs zijn Annalieza Baan uit Ouderkerk aan den IJssel, Mariëtte Bijkerk uit Moordrecht en Marieke Bijman uit Lopik.
De Puntuitredactie maakt zo snel mogelijk bekend wanneer Jobke, Tineke en Jopke een dagje naar Apeldoorn komen. Uiteraard zal er een uitgebreid artikel volgen.
----
Hieronder vind je een lijstje van ideeën die leerlingen bedachten om Puntuit nog beter onder de aandacht te brengen onder jongeren. De redactie hoort graag wat je van deze ideeën vindt.
- Zadelhoesjes van Puntuit: eenmalige actie om op alle christelijke scholen de fietsen in het fietsenhok te voorzien van een zadelhoes van Puntuit. Op de hoes staat een unieke code die jongeren op de site kunnen invullen. Met deze code maak je kans op mooie prijzen.
- Puntuit Jongerendag: een dag ergens in Nederland, georganiseerd door Puntuit. Jongeren kunnen voor een bepaald bedrag meedoen aan activiteiten, zoals een survivaltocht, workshops, barbecue, muziekavond, enz.
- Wekelijkse of tweewekelijkse Puntuitkrant: niet een Puntuit van één pagina, maar van meerdere pagina’s. Deze moet op school in mandjes liggen, zodat jongeren hem mee kunnen pakken en bijvoorbeeld in de bus kunnen lezen.
- Puntuitposters: het maken en ophangen van grote posters op scholen, kerk . Op deze posters staat een vraag die jongeren moeten beantwoorden. De antwoorden kunnen ze vinden op de site.
- Puntuit op social media: Puntuit krijgt een eigen Hyves-pagina, is actief op twitter en opent een MSN-account, zodat jongeren met de redactie kunnen praten over allerlei onderwerpen.
-
Hieronder vind je een lijstje van ideeën die leerlingen bedachten om Puntuit nog beter onder de aandacht te brengen onder jongeren. De redactie hoort graag wat je van deze ideeën vindt.