De stickers waarmee de bushokjesreclame is beplakt, roepen reizigers en andere voorbijgangers op: „Denk aan je kinderen. Neem tijd voor elkaar!”
In Monster worden sommige reclames (van bijv. #secondlove ) voorzien van een commentaar dat oproept te werken aan je huwelijk. Ik ben liberaal genoeg om secondlove zijn gang te laten gaan, maar ben tegelijkertijd conservatief genoeg om enige sympathie voor deze sticker te hebben. pic.twitter.com/XLX45OJ0N2
— Roel Batelaan (@RoelBatelaan) July 5, 2020
Wie er achter de actie zit, is een raadsel. Ook Ad van Harmelen, CU-SGP-fractievoorzitter in de gemeente Westland, moet het antwoord op die vraag schuldig blijven. Navraag bij zijn fractie en bekenden, leverde niets op.
Van Harmelen juicht de alternatieve reclame wel toe. „Goed initiatief. Second Love is een verwerpelijke organisatie”, stelt hij.
De SGP trekt al jarenlang ten strijde tegen de reclame van de datingsite voor „gelukkig getrouwde” mensen. In Bunschoten en Rijssen werden onlangs posters verwijderd.