De scholieren volgen een economieprofiel, waarvan Business College een onderdeel is. Het doel hiervan is dat de vierde- en vijfdejaarsleerlingen de komende maanden het vak van ondernemer leren door kerstpakketten aan bedrijven te verkopen. De opbrengst gaat naar Evangeliestek, een interkerkelijke organisatie die zich richt op kinderevangelisatie.

Corné van Winkelen (16): „Erg leuk om dit mee te maken en zo’n groot bedrijf als AFAS beter te leren kennen. Ik vind het mooi dat de opbrengst gaat naar kinderevangelisatie. Vorig jaar hebben we ook actiegevoerd voor een goed doel, maar dat had niets met evangelisatie te maken. Dit doel spreekt me meer aan.”

„Ik vind het heel belangrijk dat kinderen uit niet-christelijke gezinnen ook bereikt worden met het Evangelie.”

Berdien Haverman (14): „Tot nu toe vond ik de dag leuk, leerzaam en verrassend. Ik heb er zin in om straks bedrijven te gaan bellen om kerstpakketten te verkopen. Ja, spannend vind ik het ook wel. Straks ga je de fout in en klap je helemaal dicht tijdens zo’n gesprek… Het doel vind ik heel mooi. Zelf heb ik een paar keer meegedaan aan vakantiebijbelweken. Ik vind het heel belangrijk dat kinderen uit niet-christelijke gezinnen ook bereikt worden met het Evangelie.”

„Dit is positief spannend.”

Laurens Jan Been (15): „Indrukwekkend en leerzaam om deze dag mee te maken. Ik heb er zin in om straks de pakketten te gaan verkopen.”
„Het is ook wel spannend”, vult Willem Verniers (15) aan. „Maar positief spannend.”

Laurens Jan: „En mooi dat er in de actie ook iets van de kerstgedachte zit. Want het gaat niet puur om geld verdienen, maar de opbrengst zorgt ervoor dat kinderen leren over het Evangelie en de komst van Jezus.”

Corline Hoefnagel (15): „Heel cool om hier te zijn, ik ben nooit eerder in het gebouw van zo’n groot bedrijf geweest. Ik hoop dat de actie een groot bedrag oplevert. Of ik commercieel ingesteld ben? Een beetje. Nee, ik heb geen last van bel-angst. Thuis neem ik ook vaak de telefoon op.”

Corine Mostert (15): „Net kregen we van AFAS-medewerker Bernard Slijkhuis tips over telefonische verkoop. Die tips vond ik heel eerzaam. Wat ik doe als ik een boze klant aan de lijn krijg? Nou, rustig blijven, proberen het vertrouwen te winnen.”

„70.000 euro lukt denk ik wel.”

Alissa Schraal (15): „Ik heb echt zin in de actie. Mijn moeder verkoopt ook kerstpakketten, maar dan voor een ander doel. Dus zij is wel een klein beetje een concurrent, haha.”

Thamar Meuleman (14): „Wat ik hier geleerd heb? Dat het belangrijk is dat je het vertrouwen wint van een klant. Je moet altijd vriendelijk blijven. Het spreekt mij aan dat de opbrengst voor kinderevangelisatie is. Ik hoop dat we een mooi bedrag bij elkaar kunnen brengen. Hoeveel? 70.000 euro, dat lukt denk ik wel.”

>>kerstpakketactie.nl