Daarover schrijft de BBC.
Ritesch was 18 jaar toen hij op een avond zijn appartement in New Delhi niet meer in kon; hij bleek zich per ongeluk te hebben buitengesloten. Veroordeeld tot een overnachting in een hotel, zag hij daar een tafereel dat hij al vaker had meegemaakt op zijn reizen door India: een slapende receptionist, niet-werkende stopcontacten, gescheurde matrassen, lekkages in de badkamer, etc.
Het frustreerde de jonge Indiër dermate dat hij besloot het beter te gaan doen. Vier jaar later is de 21-jarige Agarwal directeur-eigenaar en oprichter van Oyo Rooms, een netwerk van 2200 hotels vertegenwoordigd in honderd steden over heel India. Oyo Rooms werkt samen met onafhankelijke hotels om service en faciliteiten te verbeteren, en het personeel te trainen. In ruil daarvoor verbindt de keten haar naam aan de hotels en krijgt ze een percentage van de omzet.
Ondanks de snelle groei, was het allereerste begin „extreem moeilijk”, aldus Ritesh. Hij startte in juni 2013 met een hotel in Gurgaon in de buurt van New Delhi. „Ik was manager, monteur, receptionist en bediende tegelijk”, vertelt Agarwal. ’s Nachts ontwikkelde hij een app en verbeterde hij de website.
Ritesh is niet van plan om op zijn lauweren te gaan rusten. Hij kijkt nu over de landsgrenzen heen en hoopt de grootste hotelketen ter wereld te worden.