Met De Week richt EMG zich op christenen in de leeftijdsgroep van 20 tot 40 jaar. Het magazine bevat een selectie van interviews, opinieartikelen en achtergrondverhalen uit het Reformatorisch Dagblad. „Redacteuren die zelf tot de doelgroep behoren, halen de beste artikelen uit de krant van de afgelopen week en bundelen die in het magazine”, zegt EMG-directeur Bart Visser. „Ze kiezen artikelen die lezers helpen om als christen in de samenleving te staan.”
De praktijk is dat jongvolwassenen zich nauwelijks nog abonneren op een krant, vertelt Visser. Ze hebben geen tijd om te lezen of vinden een abonnement te prijzig. Bovendien volgen ze het nieuws vooral via nieuwe media.
„Anderhalf jaar geleden zijn we daarom gestart met De Week, een experimenteel blad waarin we elke zaterdag het beste uit de krant toch bij de doelgroep proberen te brengen. Want ze vertellen ons dat ze wél behoefte hebben aan goede duiding en achtergronden. Met De Week bieden we dat.”
De Week valt goed bij de doelgroep, maar om het blad toekomst te geven is groei van het aantal abonnees nodig. In nauwe samenspraak met lezers is de formule van het magazine tegen het licht gehouden en een aantal vernieuwingen toegepast. Visser: „Het mooie van De Week is dat we het blad vanaf het begin samen met de lezers hebben gemaakt. We vragen hun steeds wat ze vinden, wat beter kan. Dat voeren we door.”
Het vernieuwde magazine valt zaterdag op de mat. Naast een eigentijdse vormgeving met meer beeld bevat het blad ook inhoudelijk nieuwe elementen. Visser: „We voegen onder meer een foto-essay toe en een weekoverzicht met hoofdpunten uit het nieuws.”