Postorderbedrijf Neckermann kreeg juni vorig jaar een schadepost van 50.000 euro te verwerken. Het bedrijf bood per ongeluk 3 dagen lang op de website een breedbeeld-tv aan in combinatie met een tafelvoetbalspel voor 347 in plaats van 599 euro. Neckermann streek met de hand over het hart en leverde de 182 klanten het product tegen de beloofde prijs.

In mei 2007 zorgde een verkeerde prijs op de site van internetwinkel Bol.com voor een stormloop op een digitale camera van het merk Canon. De adviesprijs was 349 euro, maar het apparaat werd op de site aangeboden voor 29 euro. In een etmaal tijd bestelden 1700 mensen de camera. Bol.com heeft zich echter in de algemene voorwaarden ingedekt voor dit soort fouten, maar gaf de bestellers als goedmakertje en tegoedbon van 10 euro.

In oktober 2006 bood het postorderbedrijf Otto op zijn website lcd-televisies aan voor maar 99 euro per stuk. Bijna 14.000 klanten bestelden de tv voor deze prijs, maar het bedrijf weigerde te leveren.

Volgens Otto was er sprake van een systeemfout en wisten de bestellers dat het bedrag niet kon kloppen. Het bedrijf stapte zelfs naar de rechter. De rechtbank in Breda bepaalde vervolgens dat Otto gelijk had en dat de platte tv’s niet voor de foute prijs geleverd hoefde te worden.