Het rapport dat het Nederlands
Research Instituut voor Toerisme
vorig jaar naar buiten bracht was
nogal onthutsend voor de
branche: gemiddeld staat de
Nederlandse vakantiewoning
ruim de helft van de tijd leeg.
De grootste concerns proberen
ieder met een eigen formule zo
veel mogelijk gasten over de
drempel te krijgen. In een serie
van vier 'sfeerportretten' staan de
aanpak en de filosofie van een
bekende keten centraal. Nu deel
2, Euroase. Vorige aflevering: de Gran Dorado Group.
Volgende week komt Center Parcs en daarna Landal
Green Parks voor het voetlicht.
|
|
Euroase: Sober, maar niet saai De hoes over het matras zit nog in plastic. De muren zijn vlekkeloos lichtgeel. Geen zwarte veeg of jamspetter is er op te vinden. Euroase is zijn bungalows aan het renoveren. De doorsnee bezoeker komt echter niet allereerst voor het huisje of het zwembad naar het bungalowpark. De natuur waarin de Euroase-parken liggen, heeft die concurrentieslag gewonnen. |
Parken in Nederland: 7 Bungalows in Nederland: 710 Gasten per jaar in Nederland: 120.000 Overnachtingen in Nederland: 800.000
|
|