Red een Kind haalt foto’s sponsorkinderen offline
De christelijke ontwikkelingsorganisatie Red een Kind haalt per 21 januari 2025 de foto’s van hun sponsorkinderen offline.
Dat maakte de organisatie dinsdag bekend in een persmoment. Vanaf die dag is het niet meer mogelijk om een specifiek kind uit te kiezen om te sponsoren en toont de organisatie geen foto’s meer van nieuwe sponsorkinderen.
Red een Kind maakt deze keuze om discriminatie tegen te gaan, lichtte Simone Schoemaker, manager Fundraising & Awareness, tijdens het persmoment toe. „Hoe lichter de huid, hoe sneller een kind een sponsor heeft. Hoe donkerder de huid, hoe somberder hij of zij kijkt, hoe minder snel een kind gekozen werd. Dat kan gewoon niet.”
Met de keuze hoopt de organisatie een domino-effect te bewerkstelligen, namelijk dat andere organisaties de foto’s van sponsorkinderen eveneens niet meer tonen. „Wij geloven dat elk kind een uniek geschenk van God is”, lichtte Schoemaker toe. „Als Red een Kind willen we álle kinderen een kansrijke toekomst bieden – zonder vooroordeel.”