Economie

„Kledingmerken nog amper duurzaam”

AMSTERDAM (ANP). De prestaties van Nederlandse kledingmerken op het gebied van duurzaamheid en arbeidsomstandigheden bij de fabricage in buitenlandse fabrieken laat nog altijd te wensen over. Dat stellen de organisaties Rank a Brand en Schone Kleren Campagne op basis van eigen onderzoek.

10 November 2015 13:28Gewijzigd op 15 November 2020 23:13

De overgrote meerderheid (80 procent) van de ruim honderd onderzochte merken krijgt de laagste klassering, het zogenoemde E-label.

De spijkerbroekmerken Kings of Indigo en Kuyichi springen er positief uit. Ze komen weliswaar nog niet in aanmerking voor de hoogste klassering, het A-label (‘topmerk’), maar wel voor het B-label en dat wil zeggen dat ze ‘goed op weg zijn’. Daarmee zijn deze merken de best presterende Nederlandse kledingmerken.

De volledige score is te vinden op de websites van beide organisaties.

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer