„Ik vond het altijd al leuk om te schrijven”
Naam: Gijs Drost (15)
Woonplaats: Lunteren
Niveau: havo
Leerjaar: 3
Waarom zit je in de redactie?
„Omdat ik het leuk vind om verhalen te schrijven. Voor de vorige schoolkrant heb ik meneer Van der Vlies geïnterviewd. Hij was toen net 10.000 dagen Kamerlid. Ik mocht hem van alles vragen over zijn privéleven, over zijn hobby’s en zo. Als ik niet in de schoolkrantredactie had gezeten, was dat waarschijnlijk nooit gebeurd.”
Ga je later meer schrijven?
„Dat zou best kunnen. Bijvoorbeeld voor een tijdschrift of een krant.”
Tevreden over de schoolkrant?
„Ja, hij is duidelijk verbeterd sinds de verandering van de lay-out vorig jaar. Veel aantrekkelijker. Ik krijg positieve reacties van leerlingen. Docenten geven ook wel eens tips voor nieuwe artikelen.”
Naam: Melinda van den Brink (13)
Woonplaats: Barneveld
Niveau: vmbo gemengde leerweg/theoretische leerweg (gl/tl)
Leerjaar: 1
Waarom zit je in de redactie?
„Toen ik nog niet zo lang op school zat, vroeg mevrouw De Jong mij of ik het leuk zou vinden om in de redactie van de schoolkrant te komen. Zij was de vorige voorzitter van de redactie. Omdat ik alles nog moest leren, heb ik bij het eerste artikel meegekeken bij een meisje dat al langer voor de schoolkrant schrijft. Het thema was ”Geluid”. Samen hebben we toen een recept gemaakt voor meer stilte in de klas. Dat was best leuk om te doen.”
Ga je later meer schrijven?
„Dat weet ik nog niet.”
Tevreden over de schoolkrant?
„Ja, er hoeft niets meer aan te veranderen.”
Naam: Jan de Waard (14)
Woonplaats: Barneveld
Niveau: vwo
Leerjaar: 3Waarom zit je in de redactie?
„Ik vond het altijd al leuk om opstellen te schrijven. Voor de schoolkrant vind ik het gewoon heel leuk om een onderwerp te onderzoeken, mensen te interviewen en het dan allemaal op te schrijven. Als redacteur spreek je veel mensen, dat is interessant.”
Tevreden over de schoolkrant?
„Ja. Vorig jaar zijn we met een groep redacteuren naar drukkerij Van der Perk in Nieuw-Lekkerland geweest. Een jongen van een andere locatie stelde toen voor om de lay-out wat te veranderen. Het is nu allemaal wat minder strak, wat speelser geworden. Bijvoorbeeld de spetters die onder aan een bladzijde zitten.”
Lees hier een artikel over VMBO'ers in de schoolkrantredactie en kijk ook eens naar de schrijftips.
Reacties (28)
willeke13 correspondent | vrijdag 3 april 2009 - 11:58 | ![]() |
aantal posts:121 | Egt saai lijkt me dat om in die redactie te zitten!! |
tiener redacteur | vrijdag 3 april 2009 - 12:31 | ![]() |
aantal posts:698 | gaaf | |
-- Alleen reis je meestal sneller; samen kom je doorgaans verder -- |
schooltas journalist | vrijdag 3 april 2009 - 12:34 | ![]() |
aantal posts:1716 |
|
butty correspondent | vrijdag 3 april 2009 - 13:23 | ![]() |
aantal posts:113 | snap nie egt issut va 1 sgol ofso? |
OranjeBarret verslaggever | vrijdag 3 april 2009 - 15:03 | ![]() |
aantal posts:950 | lijkt me opzich wel leuk |
grapjas verslaggever | vrijdag 3 april 2009 - 16:35 | ![]() |
aantal posts:1033 | wl grappig, iets voor de schoolkrant doen... |
Wilkeh bezorger | vrijdag 3 april 2009 - 16:37 | ![]() |
aantal posts:3 |
willeke13
bezorger schreef op vrijdag 3 april 2009 - 11:58 Egt saai lijkt me dat om in die redactie te zitten!!
Nee joh dat is leuk!! |
Ann_love_Santana redacteur | vrijdag 3 april 2009 - 17:31 | ![]() |
aantal posts:302 | lijkt me hartstikke leuk om in de redactie te zitten! | |
Geloof in jezelf! |
Naomiii bezorger | vrijdag 3 april 2009 - 18:54 | ![]() |
aantal posts:33 |
willeke13
bezorger schreef op vrijdag 3 april 2009 - 11:58 Egt saai lijkt me dat om in die redactie te zitten!!
|
ikke bezorger | vrijdag 3 april 2009 - 19:18 | ![]() |
aantal posts:13 | wat een leuke songen die jan de waard!! |
mariens correspondent | vrijdag 3 april 2009 - 19:52 | ![]() |
aantal posts:239 |
schooltas
verslaggever schreef op vrijdag 3 april 2009 - 12:34
|
AllarT stagiair | vrijdag 3 april 2009 - 21:17 | ![]() |
aantal posts:60 |
butty
stagiair schreef op vrijdag 3 april 2009 - 13:23 snap nie egt issut va 1 sgol ofso?
| |
De zomervakantie komt eraan..! |