Winnen met een deurklink
De tweedejaarsstudenten van het Hoornbeeck College in Goes hebben vorige week de tweede prijs veroverd op de Nationale Marktdag voor jonge ondernemers. Dat deden de tien studenten van de minionderneming met hun kindveilige deurkruk ”SafetyKlick”.
Elk jaar organiseert de stichting Jong Ondernemen een competitie voor mbo- en hbo-studenten met als inzet wie het beste nieuwe product op de markt brengt. Onderdeel van de competitie is de Nationale Marktdag, waar 150 teams hun producten presenteren aan het winkelend publiek in winkelcentrum Hoog Catharijne te Utrecht.
De tien studenten van de sector economie van het Hoornbeeck College in Goes hebben een kindveilige deurkruk ontworpen, waardoor een deur alleen kan worden geopend door het indrukken van een knop met veersysteem. Volgens adjunct-directeur André Murre kunnen ouders van kleine kinderen deuren van gevaarlijke ruimtes, bijvoorbeeld de toegang tot een trap, voorzien van de deurkruk, zodat hun kinderen daar niet kunnen komen.
De jury, die bestond uit vertegenwoordigers van onder meer de ABN AMRO, de Kamer van Koophandel en het Nederlands Octrooibureau, waren goed te spreken over de vinding van de jonge Zeeuwse ondernemers. Murre: „Volgens hen viel de speciale deurklink op omdat het een echte vernieuwing was.” Ook noemde de jury de praktische toepasbaarheid als een sterk punt.
De onderneming probeert volgens André Murre nu de deurklink aan de man te brengen bij groothandels, importeurs en winkeliers. „Zo willen we winst te maken. Die gaat uiteindelijk naar de aandeelhouders.”
Er zijn nog geen reacties geplaatst.