Emylje _[:::::]
Opstel van eersteprijswinnares Eveline ten Hoor
HH kben wr:-). Wt wask gstravnd moe zg. Xat mr I-O. Mn bAs mrktet & vrbnd my mt et .. Mn voeding ht strm. Khebr HV vanop. & nu hebk wr supr vl enrgy!
Elk dag magk mE mt mn bAs. H stpt mint 4vkje van zn tas. Benauwd ist der! En rd (-_-) zzzz. Ondrwg vlgk vn ht nr hr. K :::.. my nAr.
@ schl mgk eruit. Wt :-). Mr 3sec ltr zik wr int dnkr. Nu kder to zt zlkm ff vorstelle; kben emlytje _[:::::] & mn bAs ht klAs. D 1e dg dak mt hm mE nr schl mogt, wrd I vn ll kntn 8-). Z vndn my hl B-). Nu benk no zo mOi mr hr. Kben vlgns my al 5x v/d trp gvalle.
Ow8 ff, klAs hlt my eruit. KlAs vrspt my achtr zn hnd. D q(ˆ_ˆ)p mg my mtrlk no 8-). Kes, die an dandre knt vn d kls zt _[::::] klAs. Kbgin ut vlle brst :-O. Inns krgt hl d kls 1 hoestb. Hoet kmt wtk no. Miss reagrn zop mn :-O. 1 dkke zwtrge hnd grpt my vst. Tis vst dy ie vn q(ˆ_ˆ)p. Zis > :-(. Kword n dr lAtje gsmtn. Watis dr mf zg! T stnkt nr xxxx. Kvoel my X-(.:-) hfk no altlng d dzmgvng t vrblvn.
Kben r=/-=@=. q(ˆ_ˆ)p nmt m mE. Z knpt my byna f@ d lrarekmr hebk vl bkyks. Dt mt 1 stem hr vrhl, wrna d rddls ovr vlygn. Tgt al1 vr mn bAs, no d ½ schl krgt 1 brt.
Oeps rgt 1 [_]> om. Kbenet nnt. Glkkg no, andrs klAs vst hl:-(, h zgtaltyd dak alerg vr wbn. W8 ff, dur gt 1 sopn. 1 hnd pkt my. Tistie vn klAs. H kn my ntrlk no miss.;-)
Vertaling:
„Hè, hè, ik ben weer heerlijk fit. Wat was ik gisteravond moe zeg. Ik zat maar te gapen. Mijn baas merkte dat en verbond mij met het stopcontact. Mijn voeding heet stroom. Ik heb er heel veel van op en nu heb ik weer veel energie!
Elke dag mag ik mee met mijn baas. Hij stopt mij in het voorvakje van zijn tas. Benauwd dat het daar is! En erg saai. Onderweg vlieg ik van hot naar her. Ik zweet me naar. Op school mag ik eruit. Wat een opluchting. Maar drie seconden later zit ik weer in het donkere hol. Nu ik daar toch zit, zal ik me even voorstellen; ik ben Emielje Mobieltje en mijn baas heet Klaas. De eerste dag dat ik met hem mee naar school mocht, werd ik van alle kanten bewonderd. Ze vonden mij heel mooi. Nu ben ik niet zo mooi meer, hoor. Ik ben volgens mij al vijf keer van de trap gevallen.
O wacht even, Klaas haalt mij uit zijn tas. Klaas verstopt mij achter zijn hand. De lerares mag mij natuurlijk niet zien. Kees, die aan de andere kant van de klas zit, belt Klaas. Ik begin uit volle borst te zingen. Ineens krijgt de hele klas een hoestbui. Hoe dat komt weet ik niet. Misschien reageren ze op mijn gezang. Een dikke zweterige hand grijpt mij vast. Het is vast die van de lerares. Ze is woedend. Ik word in haar laatje gesmeten. Wat is het daar muf zeg. Het stinkt naar vis. Ik voel me vreselijk naar. Gelukkig hoef ik niet al te lang in deze omgeving te verblijven. Ik ben er ongeveer een uur. Mevrouw neemt mij mee. Ze krijpt me bijna fijn. In de lerarenkamer heb ik veel bekijks. Mevrouw doet met een schelle stem haar verhaal, waarna de roddels over de tafel vliegen. Het gaat niet alleen over mijn baas, nee de halve school krijgt een beurt.
Oeps, er gaat een kop koffie om. Ik ben net niet nat. Gelukkig niet, anders was Klaas vast heel boos, hij zegt altijd dat ik allergisch voor water ben. Wacht even, de deur gaat een stukje open. Een hand pakt mij. Het is die van Klaas. Hij kon mij natuurlijk niet missen. ;-)”