Transavia biedt excuus aan voor reclame-uitingVan onze redactie economie SCHIPHOL Luchtvaartmaatschappij Transavia verontschuldigt zich voor een van haar advertenties. Mediabedrijf BusinessNieuws trekt een reclame-uiting in. In het reiskatern van een weekblad heeft Transavia deze week een advertentie met de kop: We vliegen vrolijk en voordelig verder.... De zin slaat op het goedkope vliegprogramma Basiq Air. Gezien de recente ontwikkelingen in de Verenigde Staten vinden wij deze uiting uiteraard zeer pijnlijk, aldus Transavia in een verklaring die het gisteren heeft rondgestuurd. Wij betreuren deze situatie ten zeerste. Ook mediabedrijf BusinessNieuws heeft een reclame-uiting ingetrokken. Het betreft een advertentie uit de campagneserie Voor wie liever naar de essentie luistert. Daarin ziet men een uit tekst opgebouwde skyline van New York waarin de Twin Towers van het World Trade Center centraal staan. De uiting is de afgelopen 24 uur uit het straatbeeld van Amsterdam, Rotterdam en Den Haag verwijderd. |