Ict & Media | 18 december 2000 |
Internetprovider Superweb faillietROTTERDAM De internetaanbieder Superweb is failliet. Op zijn site meldt het bedrijf dat het de dienstverlening heeft moeten staken en dat het faillissement is aangevraagd. Het verhaal van Superweb hangt aan elkaar van problemen. Het bedrijf wilde internet aanbieden tegen een vast bedrag en zonder telefoontikken. Maar bij introductie van de dienst, in oktober vorig jaar, ging het al mis. Er waren niet genoeg telefoonlijnen omdat leverancier Eneco meer lijnen verkocht dan het kon leveren. Er kwamen meer dan 6000 klachten binnen. Superweb eiste een schadevergoeding van 150 miljoen. Achteraf werd de zaak geschikt. Weer later riep de Consumentenbond op geen abonnement te nemen totdat de internetaanbieder de zaak op orde had. Het is niet duidelijk of er nog een doorstart komt en of abonnees hun geld terugkrijgen. Flat-fee, zoals een abonnement zonder telefoontikken wordt genoemd, behoort met het verdwijnen van Superweb nog niet definitief tot het verleden. Internetaanbieder Zon heeft recentelijk aangekondigd met een dergelijk abonnement te willen beginnen.
|
![]() |