Vooral mannen winkelen via het internet Mannen winkelen meer via internet dan vrouwen, blijkt uit een wereldwijd onderzoek over trends in verkoop via het internet. Over het algemeen zijn mannen die thuis via het internet boeken, muziek of computersoftware kopen zeer tevreden met de aankopen. Het onderzoek is uitgevoerd voor het internationale onroerend-goedadviesbureau Healey & Baker en haar moedermaatschappij Cushman & Wakefield. De negentig pagina's tellende studie is waarschijnlijk het eerste wereldwijde onderzoek over e-tailing (verkoop via het internet). Diverse invalshoeken zijn gekozen: het winkelend publiek, de verkoper en de distributeur van goederen die on-line worden gekocht. De onderzoekers komen tot de conclusie dat er een wereldwijde markt voor goederen en diensten in opkomst is. E-tailing krijgt niet alleen vaste grond onder de voet, maar breekt ook de traditionele begrenzingen van de markt af. De analyse laat zien dat 83 procent van de ondervraagde webshoppers tussen 55 en 64 jaar bijna elke dag het web bezoekt. Dat percentage was 80 procent voor de webshoppers tussen 45 en 54 jaar en ook 80 procent voor de groep van 65 jaar en ouder en slechts 74 procent, het laagste percentage, voor de groep tussen 25 en 34 jaar. Webshoppers zijn in alle leeftijdsgroepen vaker mannen, speciaal in Europa en Azië, terwijl de webshoppers in Noord- en Zuid-Amerika meer ongeveer gelijk over mannen en vrouwen zijn verdeeld. |