Rol internet bij inkoop kantoorverbruiksartikelen stijgt langzaamVan onze redactie digitale media BREDA Internet speelt nog steeds een marginale rol als het gaat om het inkoopproces van kantoorverbruiksartikelen (KVA), ondanks dat steeds meer bedrijven beschikken over een internetaansluiting. Dit blijkt uit onderzoek van het Bredase marktonderzoekbureau Heliview. Wel is er ten opzichte van maart 1999 bijna sprake van een verdubbeling van het aandeel vestigingen dat in de afgelopen 12 maanden via internet kantoorverbruiksartikelen heeft ingekocht. De bestedingen aan deze artikelen via internet zijn daarmee ook gestegen. Voor de komende 12 maanden verwacht 11 procent van alle vestigingen via het internet te gaan inkopen. Het beperkt aantal bedrijven dat op het World Wide Web zit, schakelt dit medium vooral in als bron van informatie over leveranciers en merken. Zo'n driekwart van de vestigingen die over een internetaansluiting beschikken, maar nog geen artikelen via internet heeft gekocht, noemt als belangrijkste reden hiervoor dat de traditionele manier van inkopen nog prima werkt en men dus geen behoefte heeft aan dit medium. |