PTT Post introduceert digitale verhuisserviceVan onze redactie digitale media Verhuizen is zwaar werk. En dat niet alleen: het brengt nadien veel organisatorische ongemakkelijkheden met zich mee. De post komt bijvoorbeeld verkeerd aan, want niet iedereen wist van de verhuizing. PTT Post start met www.verhuisservice.nl een nieuwe, interactieve dienst om verhuisproblemen makkelijk te verhelpen. Gemiddeld verhuizen 1,3 miljoen Nederlanders per jaar. Van hen maken 200.000 mensen gebruik van Internet. PTT Post speelt op deze ontwikkeling in. Wat tot voor kort op het postkantoor moest geregeld worden, kan nu via het web: direct je post op het nieuwe adres ontvangen; in een handomdraai 250 organisaties informeren over de verhuizing; snel verhuiskaarten en postzegels bestellen. De verhuisservice biedt links naar websites waar men inspiratie op kan doen voor de inrichting van huis en tuin. Ook staat op de site een stappenplan voor mensen die gaan verhuizen, vergezeld van nuttige verhuistips. Flexibel Op deze manier ontstaat een flexibeler aanbod aan de klanten, zegt Hanne Kluck, mediavoorlichter van TNT Post Groep. Voorheen kon je per maand post laten doorsturen. Dat kan nu per week. Ook het pakket verhuiskaarten biedt meer mogelijkheden. Vroeger was het zo dat je moest kiezen uit een vrolijke of een zakelijke verhuiskaart. Nu is het mogelijk tegelijk vrolijk en zakelijke kaarten te bestellen. De verhuispostzegels zijn nu als losse componenten verkrijgbaar. Overigens zijn de prijzen niet veranderd. In principe is het de bedoeling alle producten die fysiek afgehandeld worden op termijn via internet beschikbaar te stellen. Naast de verhuisservice willen we de doorzend en bewaarservice in elektronische vorm aanbieden. Verder zijn ze bezig met het mogelijk maken van betaling via creditcard. De site is goed bezocht, weet Kluck. Bezoekerscijfers kan ze op dit moment nog niet geven. www.verhuisservice.nl |