One.Tel eist via rechter 10 miljoen gulden van KPNAMSTERDAM One.Tel spant een rechtszaak aan tegen telecombedrijf KPN wegens wanprestatie. Volgens de nieuwe telefoonaanbieder frustreert KPN de bedrijfsvoering van One.Tel opzettelijk. De nieuwkomer eist in de bodemprocedure 10 miljoen voor misgelopen inkomsten en verloren klandizie. Als bellers zich als vaste klanten bij One.Tel willen aanmelden, moeten zij een technisch systeem van KPN doorlopen. Dat gaat stelselmatig mis, aldus R. Schrama, directeur van One.Tel. De lijn is overbezet, de computer stoort of het nummer is onbereikbaar. Ook nieuwe klanten worden niet doorgegeven. Schrama heeft dit persoonlijk getest. Hij heeft zich weken geleden als bedrijf ingeschreven. De aanmelding is nog steeds niet bij One.Tel aangekomen. We zijn dus overgeleverd aan onze grootste concurrent, huivert Schrama. KPN reageert verbaasd. Gistermorgen is er nog overleg geweest en toen is met geen woord gerept over juridische procedures, aldus KPN. Officieel weten we nog steeds van niets. |