Ict & Media 23 maart 2000

Boodschappen bezorgd op kantoor

AMSTERDAM – Enkele weken nadat Albert Heijn-moeder Ahold haar internetplannen ontvouwde, presenteert concurrent Laurus haar strategie. Waar Ahold gelooft in thuisbezorging, zet Laurus in op aflevering van een tas boodschappen op kantoor.

Het afgelopen jaren heeft Laurus (Edah, Super de Boer, Konmar) via de Edah-winkels al geëxperimenteerd met bezorging van boodschappen in de Amsterdamse kantoren van IBM en KPN. Over een half jaar volgt de definitieve invoering, kondigde financieel directeur W. Kranenburg woensdag aan.

„De tweeverdieners, die de doelmarkt vormen, werken. Voor hen is het veel praktischer om de boodschappen op het werk te krijgen dan om een afspraak te maken over een tijdstip waarop ze thuis moeten blijven”, denkt Kranenburg. Nederland telt ongeveer vijftig kantorenparken, waar 1,5 miljoen mensen werken.

De klanten kunnen bestellen via internet. Het assortiment is groter dan in de winkels; de tweeverdiener kan zich vooral vermeien in een ruimere selectie wijnen, waar supermarkten relatief veel op verdienen.