Ict & Media | 16 maart 2000 |
Uitzendbureau's gaan op digitale toerVan onze redactie digitale media Vedior ontwikkelt een computersysteem waardoor bedrijven en flexkrachten elkaar zonder tussenkomst van een bemiddelaar op een vestiging kunnen vinden. Het programma Eurofocus moet de positie van Vedior in met name België en Nederland opkrikken. Beide landen drukten afgelopen jaar het bedrijfsresultaat van Vedior. Uitzendkrachten kunnen straks met een druk op de knop zien welke functies in een groot gebied vacant zijn. Werkgevers krijgen tegelijkertijd beter inzicht in het aanbod, legt bestuursvoorzitter G. Smit de voordelen van Eurofocus uit. Hij heeft hooggespannen verwachtingen van de internetactiviteiten van zijn concern. Het moet volgens hem leiden tot een efficiëntere organisatie, wat de groei en de winstgevendheid van Vedior ten goede komt. Het aantal vestigingen zal door de komst van Eurofocus verder afnemen, voorspelt Smit. Randstad Het uitzendconcern trekt voor de ontwikkeling van Hedson 35 miljoen gulden uit. Het concern verwacht dat virtueel uitzenden een belangrijke rol gaat spelen bij het halen van de doelstelling voor 2005. In vijf jaar tijd moet de omzet groeien van 12 miljard tot 35 miljard gulden. Tevreden Randstad ziet internet als een nieuw distributiekanaal. We moeten die smaak ook in huis hebben, vindt Zwarts. Randstad ontwikkelt naast Hedson ook een interactieve website met een banenkrant. Wij zijn de eerste in de wereld met een operationeel virtueel uitzendbureau, stelt Zwarts. |
![]() |