Renault Master
De Renault Master is gekozen tot Bestelauto van het jaar 1999/2000. De verkiezing wordt elk jaar georganiseerd door het vakblad AutomobielManagement. Een vakjury koos de Renault Master vanwege de sterke productvoordelen in combinatie met een goede, professionele en klantgerichte organisatie en bovendien met exploitatiekosten die tot de laagste behoren in vergelijking met de directe concurrenten. Bij haar oordeel liet de jury uiteenlopende factoren een rol spelen: zo manifesteert de Renault-dealerorganisatie zich in de markt als een betrouwbare en goede organisatie wat betreft de dienstverlening aan de klant in het after sales-traject. Andere sterke argumenten waren de lage exploitatiekosten gekoppeld aan een hoge restwaarde en de bijzonder goede rijeigenschappen en praktische facetten van de Master. De Renault Master is zowel nationaal als internationaal een groot succes. In 1998 kreeg de Master ook al de titel International Van of the Year. Het Master-gamma bestaat uit veertien basisuitvoeringen door een combinatie van drie carrosserielengten en drie -hoogten. Hierdoor ontstaan 88 standaardcarrosserievarianten. De Renault Master is thans leverbaar met een 2.5 liter dieselmotor met 80 pk en een 2.8 liter direct ingespoten turbodieselmotor met 115 pk. Op korte termijn wordt in de basisversie ook een 1,9 liter direct ingespoten turbodiesel met 80 pk leverbaar. | |