BMW 520i Sedan ƒ 84.800

De sympathieke Beier behoort net als de Alfa Romeo niet tot meest aangewezen auto's om door een chauffeur te laten berijden. De beschikbare ruimte op de achterbank valt in het licht van de concurrentie immers een beetje tegen. Maar net als de Italiaan is de BMW des temeer een auto om zelf de sporen te geven. Het weggedrag is simpelweg top. De BMW laat zich uiterst dynamisch berijden en stuurt met veel precisie en gevoel. Het is echter ontzettend jammer dat de fraai snorrende 110 kW/150 pk leverende 2,0 liter 24-kleps zescilinder eigenlijk geen partij is voor deze BMW. Akoestisch beschouwd is het een droommachine, maar als het op presteren aankomt, geeft de achterwielaangedreven wagen niet thuis. Het maximumkoppel van 190 Nm is gewoon te laag en pas bij een te hoog toerental beschikbaar. Doorsparen biedt soelaas, maar maakt de auto meteen flink duurder. De uitrusting is minder veelomvattend dan die van de Alfa Romeo, maar de BMW is desalniettemin standaard voorzien van airconditioning, radiocassettespeler, lederen stuurwiel, abs, air- en sidebags.