Meer marktaandeel voor groeiend Zalando
Modewebwinkel Zalando heeft in het afgelopen kwartaal op jaarbasis meer klanten binnengehaald, die ook nog eens vaker bestelden. Daardoor groeide het marktaandeel van de onderneming. Ook de omzet ging omhoog en er werd een brutowinst behaald. Netto was er nog wel een verlies voor Zalando.
De Zalando-website kreeg bijna een derde meer bezoeken te verwerken dan in het eerste kwartaal van 2018. Het aantal actieve gebruikers groeide met 14,1 procent tot 27,2 miljoen. In totaal bestelden die voor 1,8 miljard euro aan kleding. Voor Zalando bedroeg de omzet 1,4 miljard, wat te maken heeft met het partnerprogramma waarbij kledingmerken een eigen webshop hebben bij Zalando. Dat levert Zalando geld op als die partners ook gebruikmaken van de distributiecentra en bezorgdiensten van het webwinkelbedrijf.
De brutowinst kwam uit op 6,4 miljoen euro tegen 0,4 miljoen euro een jaar eerder. Netto was er een verlies van 17,6 miljoen euro. Dat was vorig jaar nog 15,1 miljoen euro. Zalando houdt vast aan de verwachtingen voor heel het jaar.